Elke oplossing moet uw ambities ondersteunen

Oplossingen zijn er in alle soorten en maten. De eerste reflex om een probleem op te lossen is het kopen van een softwareoplossing. Maar de oplossing om groei of klantgerichtheid te bereiken kan ook in andere oplossingen liggen.
 

Verschillende soorten oplossingen om klantgericht te worden

Focussen op een nieuwe softwareoplossing is normaal gesproken niet de eerste stap. Er kunnen (eerst) andere oplossingen nodig zijn, zoals:
  • De invoering van het klanttraject om alle bedrijfsworkflows op elkaar af te stemmen.
  • De transformatie van productgerichte processen in klantgerichte processen.
  • Het creëren van een 360-klantbeeld om klanten op alle contactpunten te kunnen ondersteunen.
  • Nieuwe vaardigheden om klantgegevens te analyseren en te gebruiken, met inbegrip van oplossingen voor analyse en dashboarding.
  • Nieuwe digitale kanalen
  • Een loyaliteitsoplossing.
  • En ja, ook nieuwe softwareoplossingen zoals een CRM-oplossing, een CDP-oplossing, een data lakehouse of andere oplossingen.

Om te beoordelen of u een nieuwe oplossing nodig hebt, moet u nagaan of die uw ambities en doelstellingen ondersteunt en of die een duidelijke meerwaarde heeft voor uw klanten en uw bedrijf.

Welke nieuwe oplossing heb je nodig?

Dat hangt ervan af. Neem contact met ons op, vertel ons uw plannen en laat ons onze ervaring met u delen bij het vinden van de juiste oplossing.

Neem contact op met