Succesvolle digitale transities beginnen met een duidelijke klantstrategie

Wij weten uit ervaring dat de eerste reflex is om een softwaretool te selecteren om verdere groei te ondersteunen. Hoewel een softwaretool noodzakelijk kan zijn, begint digitale transformatie daar niet. Het begint met 3 dingen:

  1. Het creëren van een goed begrip van uw markt
  2. Duidelijk omschreven bedrijfsambities, doelstellingen en algemene strategie
  3. Een duidelijke definitie van uw klantenstrategie.

Wij ondersteunen onze cliënten om deze drie bouwstenen eerst duidelijk en intern aanvaard te krijgen, alvorens over transformatie te praten.

Use cases helpen u het potentieel van het gebruik van klantgegevens te vinden

Daarnaast helpen wij u te beoordelen hoe klantgegevens u kunnen ondersteunen bij het realiseren van uw ambities, doelstellingen en strategische pijlers. Niet eenmalig, maar als een operationeel proces. We beginnen met het definiëren van use cases. Wat kunt u beter, of met minder moeite, bereiken als u betrouwbare klantgegevens gebruikt? Wat kun je bereiken als je data kunt unificeren? Wanneer u online data kunt verbinden met winkelgegevens of hotelgegevens of resortgegevens? Kunnen op data gebaseerde metingen u helpen uw leadconversie te verbeteren? Kunnen ze helpen de klantretentie te verhogen? Kunnen ze helpen de klantervaring te verbeteren? Klantbetrokkenheid? Beoordelingen van gasten? Het rendement op marketinguitgaven verbeteren? Kunnen klantgegevens worden vertaald in metrics en KPI's om de verkoop en de bottom-line effectiever te verbeteren?

Wij integreren klantinzichten in het hele bedrijfsproces

Wij zijn zeer ervaren in het verbeteren van business (sales, bottom-line) en customer engagement met behulp van klantgegevens. Eigenlijk: door klantinzichten toe te voegen in alle stappen van de bedrijfsprocessen: Marketing, Sales, Operations, Customer Care en meer. In feite integreren we uw klant in uw bedrijf. En: ja, u hebt misschien een softwaretool nodig, klantgerichte processen op basis van een operationele customer journey. U heeft misschien wat training nodig en wat nieuwe vaardigheden. Maar het selecteren of verkopen van tools is niet ons doel. Ons doel is om u zowel de klantervaring als de bedrijfsresultaten te laten verbeteren door betere marketing- en verkoopbeslissingen te nemen op basis van betrouwbare klantgegevens gedurende het hele proces.

Dus wat zijn bruikbare oplossingen?

Hoe bepaalt u uw strategie inzake klantgegevens?

Er zijn veel nuttige MarTech-oplossingen om uw klantgegevens te verenigen en beter te gebruiken. Maar stap één is het definiëren van een duidelijke klantstrategie, die uw algemene doelstellingen ondersteunt. Met use-cases die uw team zal overnemen. Dat is waar wij kunnen helpen.

Contacteer ons vandaag

Bel, mail of bericht ons voor meer informatie.

Neem contact op met